А не должна ли при слете eeprom помочь процедура стирания eeprom, после которой tcm полезет в вариатор за правильными настройками?
METHOD FOR ERASING THE EEPROM IN THE TCM
1. Connect CONSULT-II to data link connector. Refer to CVT-64, "CONSULT-II SETTING PROCEDURE" .
2. Turn ignition switch ON. Confirm that CONSULT-II is turned ON.
3. Move selector lever to ”R” position.
4. Touch ”START (NISSAN BASED VHCL)” on CONSULT-II.
5. Select ”SELF-DIAG RESULTS” mode for ”TRANSMISSION” with CONSULT-II.
6. Press the brake pedal and turn the brake switch ON.
7. Press the accelerator pedal (0.5/8 - 4/8 throttle) not to exceed the half, and hold it in the half or less open
position. (This will set the closed throttle position signal to OFF and the wide open throttle position signal
to ”OFF”.)
8. Touch ”ERASE” on CONSULT-II, and then touch ”YES”.
9. Wait 3 seconds and then release the accelerator pedal.
10. Turn ignition switch OFF
Судя по этой теме
http://www.carhelp.info/forums/showt...ighlight=31036 , eeprom можно залить программатором прямо на память на tcm. Только надо найти целый eeprom. Но по идее, с чужим дампом придут калибровки чужого вариатора, и по хорошему нужно опять же заливать через обнуление свои калибровки (на carhelp походу сидят одни ремонтники которым пох что через тыщу км чужие калибровки убьют механическую часть)