Ребята, может кто сталкивался?
Поменял за последний месяц генератор и выбил каты (это я к тому - откуда ноги растут вероятней всего). Неделю назад появился гул. Думал зимняя резина чистый асфальт не полюбила, но гул как-то нервирует. Еду утром, набрал сервис, записался на диагностику жидкостей и ступицы. И загорелся чек. Доехал до офиса, сделал самодиагностику и получил список в плечи:
0158 HO2S22 Circuit High Voltage
Symptoms
- Engine Light ON (or Service Engine Soon Warning Light)
- High Fuel Consumption
- Excessive Smoke from Exhaust
Possible Causes
- Rear Heated Oxygen Sensor Bank 2 harness is open or shorted
- Rear Heated Oxygen Sensor Bank 2 circuit poor electrical connection
- Faulty Rear Heated Oxygen Sensor Bank 2
- Inappropriate fuel pressure
- Faulty fuel injectors
- Intake air leaks may be faulty
- Exhaust gas leaks
Tech Notes
Replacing the rear O2 Sensor bank 2 usually takes care of the problem.
Бензин был почти на нуле, так что пока списал на это.
ошибка 1166 Suction Valve 1
When is the code detected?
Front side VDC switch-over solenoid valve (suction valve 1) is open or shorted, or control line is open or shorted to power supply or ground.
Не понял, что це таке и с чем едят?
Но насторожило что одной из причин тоже электрика может быть.
и последняя 1167 - Heated Oxygen Sensor 2 (Rear) Maximum Voltage Monitoring (Bank 2)
Symptoms
- Engine Light ON (or Service Engine Soon Warning Light) - Possible high fuel consumption - Possible excessive smoke from exhaust
Possible Causes
- The O2 Sensor harness or connectors circuit is open or shorted - Heated oxygen sensor 2 - Fuel pressure - Injectors - Intake air leaks
When is the code detected?
The P1167 code is triggered when the maximum voltage from the sensor is not reached to the specified voltage.
P1167 NISSAN Description
The heated oxygen sensor 2 (rear), after three way catalyst, monitors the oxygen level in the exhaust gas on each bank.
Even if switching characteristics of the heated oxygen sensor 1 (front) are shifted, the air fuel ratio is controlled to stoichiometric, by the signal from the heated oxygen sensor 2.
This sensor is made of ceramic zirconia. The zirconia generates voltage from approximately 1V in richer conditions to 0V in leaner conditions.
Under normal conditions the heated oxygen sensor 2 is not used for engine control operation.
Тоже по второй лямбде, и одна из причин - не то давление бензина.
Заправил, скинул. Может кто с таким набором уже сталкивался?
